کد خبر: ۷۰۴۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۰۶ آبان ۱۴۰۲
به گزارش خبرخودرو، نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با واقعی سازی قیمت محصولات جدید ایران خودرو زمینه رقابت سالم و تولید خودروهای باکیفیت و قیمت مناسب در صنعت خودرو فراهم خواهد شد.


به گزارش خبرخودرو، نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با واقعی سازی قیمت محصولات جدید ایران خودرو زمینه رقابت سالم و تولید خودروهای باکیفیت و قیمت مناسب در صنعت خودرو فراهم خواهد شد.

سید کاظم موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرخودروبا اشاره به واقعی سازی قیمت هشت محصول جدید و ارتقا یافته ایران خودرو از سوی شورای رقابت عنوان کرد: از آنجا که شورای رقابت بر اساس اسناد حسابرسی شده و صورت های مالی خودروسازان قیمت ها را تعیین می کند، تعیین قیمت واقعی محصولات ایران خودرو به نحوی که مسیر ارتقای کیفی، به روز رسانی تکنولوژی و استانداردها در محصولات جدید را هموار و خرید خودرو برای مصرف کننده را تسهیل کند قطعا موجب رقابت در صنعت خودرو و ارتقای جایگاه خودروسازی کشور در دنیا خواهد شد.

وی افزود: همچنین با اصلاح قیمت ها روند پرداخت مطالبات قطعه سازان که برای تامین قطعات خودرو تلاش بسیاری می کنند و تا کنون مطالبات خود را دریافت نکرده اند تسریع خواهد شد.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی در خصوص اصلاح قیمت محصولات جدید ایران خودرو و تاثیر آن بر جبران زیان انباشته این شرکت خودروساز که به سبب سرکوب قیمتی و اجبار در فروش خودرو با قیمتی کمتر از نرخ واقعی اکنون به 97 همت رسیده است، اظهار داشت: همواره بر اینکه قیمت های تکلیفی در صنعت خودرو کارساز نیست تاکید داشته ایم و قاعدتا امکان فروش خودرو با نرخی کمتر از قیمت واقعی وجود ندارد چراکه با قیمت های دستوری کارخانجات خودروسازی با زیاندهی، توقف تولید و در نهایت بیکاری نیروی کار مواجه خواهند شد. لذا باید با واقعی سازی قیمت ها به نحوی که مصرف کننده نیز توان خرید خودرو داشته باشد، زمینه رقابت سالم و تولید خودروهای باکیفیت و قیمت مناسب در صنعت خودرو را فراهم کرد. .

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: با وجود نخبگان، شرکت های دانش بنیان و منابع انسانی خبره ای که در کشور داریم قطعا می توانیم خودرو ملی تولید و به آن سوی مرزها صادر کنیم چراکه خودروسازان ما کم از خودروسازی اروپا ندارند و همان طور که با ساخت موشک توسط سپاه مقدس کشور و وزارت دفاع دشمنان خود را مایوس کرده ایم، می توانیم از این ظرفیت در خودروسازی نیز استفاده کنیم اما به نظر می رسد مافیای قدرت با دست اندازی های خود مانع شکوفایی و بالندگی صنعت خودرو کشور شده اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"